Missatgeria instantània de la Generalitat

Dimecres, 6 de febrer de 2019

La missatgeria instantània ha estat una de les opcions d’interacció que més ha transformat l’atenció ciutadana de la Generalitat. L’aplicació Telegram ha estat clau: és gratuïta, basada en programari lliure i segura, i fa possible una conversa més efímera i que resol de manera més ràpida, directa i eficient els reptes de l’atenció ciutadana.

La Generalitat està present a Telegram des de setembre de 2014, quan va posar en funcionament un servei de consultes generalistes al 012. L’oferta de la Generalitat en aquesta aplicació es va ampliar el 2016 amb l’obertura del canal gencat, des d’on es comuniquen continguts d’actualitat i servei, i de l’equipamentsBOT per geolocalitzar comissaries, centres sanitaris i farmàcies.

I, ja al juny de 2018, la Generalitat ha estrenat el gencatBOT, que conversa directament amb la ciutadania sobre temes que són del seu interès. Aquesta activitat en l’àmbit de la missatgeria instantània s’emmarca en la voluntat d’oferir una Administració pionera i que faci efectius els principis de transparència, col·laboració i participació. S’ha fet, per tant, un pas decidit cap a models de comunicació més punters i proactius. Al capdavall, es tracta d’oferir informació per afavorir l’apoderament de la ciutadania i impulsar una actitud cívica i crítica, que faciliti una presa de decisions lliure i informada.

Darrera actualització: 6.02.2019 | 08:29